نداف: باغ و عمارت رحیم‌آباد میزبان مسافران زیادی است
نوشته شده توسط : احسانی
/خراسان جنوبی نگین کویر ایران/
نداف: باغ و عمارت رحیم‌آباد میزبان مسافران زیادی است

خبرگزاری فارس: فرماندار بیرجند گفت: در روزهای گذشته بازدید مردم و مسافران نوروزی از باغ و عمارت رحیم‌آباد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

خبرگزاری فارس: نداف: باغ و عمارت رحیم‌آباد میزبان مسافران زیادی است

 

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد علی قاسم‌زاده نداف صبح امروز در بازدید از آثار تاریخی بیرجند به ویژه باغ و عمارت رحیم‌آباد اظهار داشت: این عمارت در داخل روستای رحیم‌آباد و در حاشیه خیابان شهید مدرس قرار گرفته است که از بناهای دوره قاجار به شمار می‌رود و در سال 1315هجری قمری ساخته شده است.

وی ادامه داد: این مجموعه شامل بخش‌های متعددی از جمله عمارت اصلی با راهروها و اتاق‌های متعدد، اصطبل و حوضخانه دارای گنبدی کلاه‌فرنگی است.

فرماندار بیرجند گفت: عمارت رحیم‌آباد دارای سه تالار بزرگ بوده که از لحاظ کاربری به عنوان پذیرایی از مهمانان و تشریفات استفاده و دارای تزئینات مقرنس، آینه‌کاری و گچبری است.

قاسم‌زاده نداف به بیان اینکه درب‌ها و پنجره‌‌های تالار دارای کتیبه‌هایی به شکل هلالی و تزئینات مشبک با طرح اسلیمی است که استفاده از شیشه‌های رنگی بر زیبایی آن افزوده است، تصریح کرد: از مهم‌ترین ویژگی‌های این بنا می‌توان به وجود انبوه تزئینات در انواع مختلف اشاره کرد.

وی در معرفی باغ و عمارت معصومیه بیرجند یادآور شد: مجموعه معصومیه در نزدیکی غرب بیرجند در دوره پهلوی احداث شده است که بارزترین ویژگی این بنا نوع خاص معماری آن است زیرا این عمارت به‌ گونه‌ای طراحی شده که نمای اصلی عمارت در آب استخر مقابل آن کاملاً بازتاب می‌کند به نحوی که عمارت چهلستون اصفهان را تداعی می‌کند.

فرماندار بیرجند گفت: در این عمارت علاوه بر باغ اصلی دو باغ دیگر نیز به چشم می‌خورد که در یکی از آنها عمارتی ساده خودنمایی می‌کند و دیگری فاقد عمارت است.

قاسم‌زاده نداف تاکید کرد: از جمله نکات جالب این عمارت وجود وسایل یکی از خانواده‌های قدیمی بیرجند در داخل آن است که می‌توان این بنا را به موزه‌ای برای بازدید عموم تبدیل کرد تا سایران از نحوه زندگی این خاندان مطلع شوند.

وی افزود: در نوروز امسال بازدید از آثار تاریخی استان به ویژه بیرجند رشد چشمگیری داشته است.





:: بازدید از این مطلب : 315
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: